Sunday, May 29, 2011

亂打主意:二十年後

關於香港的世代問題,小友有一番可堪玩味的見解。

小友有一天,看到「非卜」忽然出現大量前記者在博文「分享」自己對八十後員工的種種觀察,直指八十後員工不值一萬元月薪,甚至「不死也沒有用」。小友說:「如果三四十歲中層人就係咁睇啲廿幾歲嘅人……到嗰班五六十後退休,我肯定呢啲公司會散。呢班做中層管理嘅,其實係冇章法嘅。有啲良知嗰班老鬼,其實心入面係知道佢哋冇咩料到嘅。

嗰啲甚麼大學校友寫專欄,寫嚟寫去都係嗰啲飯局文,只不過因為佢哋啲同學個個都有料到,位高權重,先寫到今日。嗰班五六十後,佢哋廿幾歲嗰陣,係無條件咁被拔擢。佢哋心知,上位係好Random的一個現象,或者佢哋會覺得自己係『際遇』好啦……

三四十歲嘅,無論上唔上到位,都做到好Desperate(爛做)。依家班三尾四頭嘅,就真係最搏殺的年代爭出頭,自然覺得上面啲人靠符碌,下面班友又命好又廢。到佢哋做咗高層管理,都唔知會信邊個。可能,佢哋就只會信八十後九十後行佢哋一套的人。咁就慘啦,佢哋唔會搵到好多呢啲抵得諗嘅傻仔。」

我有理由相信,現在香港勞動力結構,在經歷一場革命。三四十歲現在上位的人,犧牲所有生活、愛情,在所不惜,也要在職場撐起半邊天。我深信,只要八九十後堅持,繼續擺爛,三四十後就會要想辦法去用他們。因為,當他們知道他們請甚麼人,性格都差不多,只有一個比一個差。一天到晚請新人,轉人太多,公司也沒有辦法運作。二十年後,究竟是拚老命的六七十後堅持到底,抑或是愛自由自主的八九十後把他們激死?

看那些人一天到晚為下屬激心動氣,真是一場娛樂性豐富的真人Show。

1 comment:

wing lee said...

5.6.70年代和8.9.00年代的人思想差距貌似很大.
那條溝是香港社會革命的導火線.