Saturday, February 18, 2012

一日之計:好有生活感

跟電台T,這位炙手可熱的專欄作家跟學生討論什麼是報紙專欄。這是一條貼近Foucault 會問的問題:作者是什麼。What is an author?寫專欄,很多時被要求要寫一點「生活」感。什麼叫生活感?大抵是這樣的,飲飲食食、旅行見聞、專業人士對話、無病呻吟,大抵是這樣子。比方說,我在非卜向Now電視台的主持人黃慧麟先生挑機,問現在唐氏失勢了,他的啦啦隊,如左X山會如何寫呢?不到五分鐘,黃先生就回應我非卜了,說:

[左x山mode]正所謂「真」人富貴厭人窮,一個家族有錢,招惹是非,就必然架啦。有錢人響自己屋企挖深d,挖多d,有咩出奇?好多富豪都有品酒室,就梗架啦。依家d狗仔隊無處不在,富豪有時被迫要響屋企同其他朋友傾生意,梗係響一個relax既環境傾架啦,唔通響客廳傾咩?而且,富豪日理萬機,點可能跟project跟得咁緊啦?一時疏忽,俾個則師同設計師過左一棟,使唔使喊打喊殺咁嚴重?依家唐生已經立即糾正,點解hong港人繼續追殺?呢d又係唔係傳媒治港?係唔係潔癖治港?

[左x山mode part 2,呃多一日稿費mode]響中環經過獅子銀行(希望唔好有人話我蛇王),撞到富豪P。佢捉住我曰:依家俾唐唐累死,尋日立即上去搵則師傾多轉,confirm左間屋無僭建,汗都滴埋。富豪P話,有地起屋既,個個身家清白,大把水,梗係驚條命仔啦,就算僭建,一定安安全全,唔會用條命仔較飛。依家d傳媒,個個有立場,個個記者仔自己唔努力,唔查證,剩係識得仇富,咁既香港,點住得落?左x山聽完之後,真係心淡。民粹治港,傳媒追殺,有錢佬俾人嚇走晒,邊度有人肯來投資?

哈哈,來來去去都係呢幾個points:(a)傳媒民粹禍港,鬧多一下記者質素;(b)政府執法唔嚴,點解忽然執法;(c)益左專業人士,多了生意,政府/傳媒害人不淺;(d)有錢佬覺得環境唔好撤資;(d)政治互插,風氣唔好。

*  *  *  *  * 

類似的人,在另一份報章,叫活X先生。原來都是很類似的角度和態度。但他的不同是,他比左X山又有多的生活感。那種生活感,如果需要仿作,大抵如此:

我阿活呢,結婚都幾廿年啦。大家都知道夫妻之間,有起有落,就梗架啦。我都有D賓架朋友D,睇到唐唐單新聞,都擰晒頭,話:「唉,其實結過婚既人都知道,對住一個女人幾十年,梗有高潮低潮架啦。咁如果個女人話想裝修屋企囉,塞舊錢畀佢,可以換一陣安寧,咁就梗係多多錢都畀啦。」

賓架D又講得幾有道理。不過我阿活咁怕老虎乸,又點會做得出。轉過頭,又想去買對鞋啦。而家個市其實周街都八折,買野真係好平,咁樣,你話D生意點做呢?

去試下啦,叫人黎拎對鞋試下啦!賣鞋畀你果個八十後,講野又唔望住你,把聲陰聲細氣咁。都聽唔到佢講乜,我阿活決定問過第二個啦。嘩,一睇第二個個樣,望埋去,都唔知佢係仔剩女,D頭髮長過鬼,仲要摷到起晒,成個雀巢咁?乜家陣咁叫靚咩?

叫個八十後拎對鞋黎試,一試,鬼咁中意,又咁靚,又唔貴,雖然D人話正月買鞋,鞋鞋聲唔好聽,不過難得見到心頭好,咁就想買啦。點知就得返八號半同九號半,冇晒九號。八號半又太細,九號半又太大。著八號半太緊,九號半又太鬆。忽然諗起,有時,買鞋同婚姻一樣,你覺得靚啦,想買,著上腳,鬆鬆緊緊,其實有苦都只有自己知!不過如果畀老虎乸我將佢比喻做鞋,一定扭甩我隻耳仔!

*  *  *  *  * 

是不是很像?哈哈哈,其實,稿費係真易呃架。只不過,這些機會不是我的。因為,我不會認為健吾這品牌,會寫這樣的文章囉,不知道電台T看完這份博客之後,滿意嗎?

No comments: